ДІТИ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ
Порушення слуху – не привід для розпачу, а глухота – не вирок, винесений дитині природою. Адже тисячі людей, які не чують, живуть повноцінним життям, діти зростають розумними, вихованими і щасливими, юнаки і дівчата отримують освіту та обирають професію, влаштовують особисте життя.
За станом слуху розрізняють глухих людей (вони вкрай обмежені у можливості чути або практично не чують) та людей зі зниженим слухом (чують звуки підвищеної гучності).
Втрата слуху у ранньому віці впливає на розвиток дитини і призводить до виникнення деяких особливостей.Насамперед, порушення слуху позначається на мовленнєвому розвитку дитини, може стати перешкодою для встановлення соціальних контактів, ускладнювати пізнання довкілля.
На сучасному етапі розвитку науки і техніки відбулися серйозні зміни в галузі реабілітації дітей з порушеннями слуху. З’явилися об’єктивні методи діагностики, що можуть допомогти виявити порушення слуху в новонароджених малюків; створено високоефективні слухові апарати; розроблені технології слухопротезування дітей раннього віку; широко застосовується метод кохлеарної імплантації, котрий забезпечує людям зі значною втратою слуху можливість чути; впроваджуються у практику новітні педагогічні методи підтримки дітей раннього віку.
Отже, щоб допомогти дитині з порушенням слуху повноцінно розвиватися, батькам необхідно зробити наступні кроки:
Крок 1.У перший місяць життя перевірити слух дитини.
Крок 2.Забезпечити раннє слухопротезування дитини на обидва вушка.
Крок 3.Обрати навчальний заклад, де навчатиметься дитина, де їй надаватиметься спеціальна педагогічна допомога.
Крок 4.Організувати навчальне середовище вдома: постійно розмовляти з дитиною, все називати, коментувати і пояснювати та проводити заняття з розвитку слухового сприйняття, мовлення (словесного, жестового) і формування вимови.
Джерела:
- Колупаєва А. А.Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання. Видання доповнене та перероблене: наук.-метод. посіб. / А.А. Колупаєва, Л.О. Савчук, К.: Видавнича група «АТОПОЛ», 2011. – 274 с.
- Литовченко С. В.Дитина з порушенням слуху / С. В. Литовченко, В. В. Жук, О. Ф.Федоренко, О. М. Таранченко. – Харків: Вид-во «Ранок», ВГ «Кенгуру», 2018. – 56 с.